Opdracht
En als we binnenkort weer wat vaker met elkaar op kantoor mogen werken, is het belangrijk om alle medewerkers goed te informeren over de regels. Zo gingen de medewerkers van HW Wonen in juni 2020 weer gefaseerd weer aan het werk op kantoor. Voorwaarde was dat alle medewerkers zich hielden aan de coronamaatregelen. PanArt kreeg daarom de opdracht om duidelijke corona uitingen en belettering te ontwerpen en te produceren voor een corona-proof kantoor. Ook de uitrol van de campagne op locatie maakte onderdeel uit van deze opdracht. Dat betekent dat we de klant volledig ontzorgen bij het uitzetten van de looproutes, het aanbrengen van alle stickers en posters, het plaatsen van de kuchschermen en nog veel meer.
Resultaat
Een herkenbare interne corona-campagne waarbij de huisstijl van HW Wonen leidend is. Om duidelijk onderscheid te maken tussen ‘gewone’ en ‘corona’ communicatie gebruikten we in elke corona-uiting het herkenbare corona-symbooltje. Naast een veilige werkplek met duidelijke instructies, wilden HW Wonen ook dat medewerkers zich weer welkom voelden op kantoor. De vriendelijke en positieve teksten dragen daar zeker aan bij. De interne corona-campagne van HW Wonen werd een mooie mix van verschillende uitingen, zoals A3-posters, vloerstickers, statische stickers voor op spiegels en/of ramen en narrowcasting. Maar ook een mini-magazine voor medewerkers, met o.a. de maatregelen, tips, antwoorden op vragen en positieve ervaringen.