Ons Werk

Een nieuw gezicht; logo en huisstijl

De opdracht

Het Amadeushuis is een nieuw zorgconcept dat zich richt op mensen met dementie. Muziek, vrij en zo onbezorgd mogelijk leven staan hier centraal. Dit nieuwe merk van Fundis moest stevig in de mark worden gezet en naadloos aansluiten bij de belevingswereld van de doelgroep. Aan PanArt de opdracht om de nieuwe huisstijl inclusief logo te ontwikkelen met een doorvertaling naar de website en brochure.

Het resultaat

Vooraf hebben wij ons grondig verdiept in de doelgroep. Welke vormen, beelden en kleuren spreekt mensen met dementie aan. En hoe kun je in het logo de essentie van het zorgconcept laten terugkomen.

Dat is bijzonder goed gelukt. Het logo is namelijk opgebouwd uit twee elementen; geluidsgolven en hartslagcurve. Samen vormen ze de lijnen van de A van het Amadeushuis. De kleuren, vormentaal en tone of voice zijn vriendelijk, warm en gezellig. Alles sluit perfect aan, zowel bij de belevingswereld van de doelgroep als bij het zorgconcept. De illustratie geeft in een oogopslag weer wat er te beleven valt binnen een Amadeushuis.

Klant Fundis / Amadeushuis
Tags Development, Huisstijl, Logo, Online
Delen