Ons Werk

Herdefiniëring merkenportfolio

Opdracht
Scheepvaart en Transport College (STC) was toe aan een herdefiniëring van de merkenportfolio. Een nieuw logo, een nieuwe huisstijl en een nieuwe reeks namen en pay offs voor alle onderdelen van STC Group. Dat moet vanwege het internationale karakter van de opleidingen zowel in het Nederlands als in het Engels. Aan PanArt deze grote uitdaging. Complex was dat we met alle directies van de verschillende onderdelen te maken hadden. Allemaal met hun eigen verleden, voorkeuren en ook harde wensen.

Resultaat
Een sterke visuele identiteit voor de STC Group met ruimte voor de organisatieonderdelen om zichzelf te profileren en onderscheiden. We ontwikkelden een solide en tijdloos woordmerk voor STC Group. Op basis van een duidelijke briefing ontwikkelden wij ook nieuwe namen, pay offs en kleurreeks voor alle organisatieonderdelen, afgestemd op hun specifieke doelgroepen. De visuele identiteit hebben we vervolgens uitgerold in diverse uitingen: huisstijlhandleiding, templates, sjablonen en tientallen middelen.

Klant STC Group
Tags Drukwerk, Huisstijl, Marketing & Communicatie, Online, Tekst
Delen