Ons Werk

Campagnes leiden tot stijgende bezoekersaantallen

Opdracht
De 15 Rotterdamse Zwembaden kampen met een terugloop aan bezoekers. Kan PanArt ons adviseren en een campagne ontwikkelen waardoor we weer meer betaalde bezoekers in de zwembaden krijgen? De moeilijkheid is dat we te maken hebben met 15 verschillende soorten zwembaden, allemaal met een eigen identiteit, sterke en minder sterke punten.

Resultaat
Een eenduidige huisstijl voor alle zwembaden, onder de naam Rotterdam Zwemt. Ook rolden we diverse themagerichte campagnes uit: gezinszwemmen, dameszwemmen, zwemABC, baby- en peuterzwemmen etc. Voor elke campagne benaderden wij specifieke doelgroepen met passende middelen en kanalen. Van folders, flyers en posters tot win- en waardebonacties, promotie tijdens de Wereldhavendagen, brochures, decoratie van diverse zwembaden, weggevertjes en mobiele abri’s. Daarnaast ontwikkelde PanArt de nieuwe website die gekoppeld is met de zwemapp. De online inzet is sterk met diverse Facebook-acties en -activiteiten en inzet van Google Adwords. Dat heeft geleid tot grote traffic naar de nieuwe website www.rotterdamzwemt.nl. Het bezoekersaantal in de zwembaden steeg enorm. Bij dameszwemmen was het bezoekersaantal zelfs verviervoudigd!

Klant Stichting Promotie Rotterdamse Zwembaden (SPRZ)
Tags Belettering, Campagne, Drukwerk, Marketing & Communicatie, Online, Social media
Delen