Nieuws

Terug naar overzicht
Terug naar overzicht

SEO-QuickScan voor optimale zichtbaarheid

31 augustus 2020

PanArt_SEO_QuickScan

Sinds het uitbreken van het coronavirus stegen de online consumentenuitgaven voor sommige branches met maar liefst 60%. Dat laten de nieuwste cijfers van het toonaangevende marktonderzoeksbureau GfK zien. Een trend die zich als een olievlek uitbreidt en voorlopig zal doorzetten. Dat maakt online zichtbaarheid voor iedere organisatie belangrijker dan ooit. Een grote stap in de goede richting is het optimaliseren van je website.

 

Online zichtbaarheid; hoe het werkt

Regelmatig vragen klanten ons ‘hoe krijg ik meer bezoekers op mijn website?’ en ‘hoe krijg ik mijn website hoog in Google?’. Het is goed om te weten dat het één in nauw verband staat met het ander. Het begint met een goede Google indexering. Hoe beter Google jouw website namelijk beoordeelt, hoe groter de kans dat jouw website hoger eindigt in de zoekresultaten van Google of andere zoekmachines. En net als iedereen, klikken ook jouw potentiële bezoekers de eerste vijf websites aan die boven in het overzicht met zoekresultaten staan. Heeft de bezoeker jouw website eenmaal gevonden, dan is hij een stap verwijdert van bijvoorbeeld het invullen van een contactformulier, het boeken van een reis of het kopen van een product. Dat noemen we een conversie.

 

Google indexering verhogen door SEO

SEO staat voor: search engine optimalization – zoekmachine optimalisatie dus. Er zijn heel veel punten waarop je jouw website kunt optimaliseren. Het is een vakgebied apart. Een aantal voorbeelden zijn het gebruik van een goede URL, relevante zoekwoorden, paginatitels, de laadsnelheid van een (mobiele)website en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Onze SEO-specialisten weten hoe ze de prestaties van een website moeten beoordelen én wat de SEO-verbeterpunten van een website zijn.

 

SEO-QuickScan: praktisch en snel

Wil je weten wat de SEO-verbeterpunten van jouw website zijn? Maak dan gebruik van ons aanbod. Voor een aantrekkelijke prijs voeren we een SEO-scan uit en checken we jouw website op minimaal 75 cruciale punten. Denk aan:

  • het verwijderen of opnieuw doorlinken van de pagina’s met een 4xx response. Dit is de 404 error melding (page not found) als een pagina niet vindbaar is;
  • het optimaliseren van de ALT-tekst van een afbeelding. Dit zijn beschrijvingen bij een afbeelding waardoor de informatie op een website voor iedereen, met of zonder beperking, beschikbaar is;
  • het correct instellen en optimaliseren van H1 tags, H2 tags en H3 tags. Hieronder vallen de titels en tussenkoppen op een websitepagina. Bij veel website worden deze als ‘normale’ tekst verwerkt. Stel je deze in als een H1 tag en/of H2 tag, dan indexeert Google dit als een ‘betere’ websitepagina;
  • het scannen op dubbele titels. Wanneer er namelijk meer H1 tags op een pagina staan, heeft dit negatieve invloed op de indexering;
  • het controleren van de meta descriptions. Dit is de tekst die je ziet als een website verschijnt in het zoekresultatenoverzicht van Google. Deze twee zinnen moeten de potentiële klant overhalen om naar jouw website te gaan. Een heel belangrijk onderdeel van je website dus!

Na het uitvoeren van de SEO-scan werken we de resultaten uit in een overzichtelijk verslag met advies op maat inclusief concrete verbeterpunten.

 

Nog meer gemak

Heb je geen tijd om de website zelf te optimaliseren? Dan nemen onze SEO-specialisten je dat werk graag uithanden. Website-optimalisatie kan éénmalig of op maandelijkse basis. Alles is mogelijk en bespreekbaar. En als wij de optimalisaties doorvoeren, dan krijg je de QuickScan gratis. Neem gerust contact met ons op.

Delen